Rytmika

Metoda umuzykalniania dzieci według teorii profesora Gordona udowadnia, że dzieci mają wrodzone zdolności muzyczne. Częsty kontakt z nieregularnymi rytmami, różnymi tonalnościami niezwykle rozbudza muzykalność. Nauka muzyki jest procesem ciągłym i podobnym w przebiegu do nauki mowy. Stymulowanie rozwoju muzycznego dziecka odbywa się głównie za pomocą śpiewu. Głos, jako pierwszy instrument człowieka, odgrywa tu pierwszoplanowa rolę. Zajęcia odbywają się w formie śpiewanek i rytmiczanek, dzięki którym dzieci poznają melodie w różnych skalach modalnych czy proste i skomplikowane rytmy. Poprzez swobodny, prosty ruch dzieci wyczuwają puls, niezbędny w procesie rozwoju rytmu. Zajęcia wpływają na ogólny rozwój maluchów, stymulują zdolności komunikacyjne, zwiększoną płynność mowy i poprawiają dykcję. Ponadto maluchy znacznie łatwiej i na dłuższy czas potrafią koncentrować swoją uwagę, co oczywiście wpływa na rozwój intelektualny. Jednak muzyka przede wszystkim, ze względu na jej rozumienie, staje się dla dzieci czystą przyjemnością.